فرزان کارت آسیا

فرزان کارت آسیا • مرکز تخصصی انواع چاپ کارت هوشمند و پی وی سی • سیستم اعتباری مشتریان

فرزان کارت آسیا

فرزان کارت آسیا • مرکز تخصصی انواع چاپ کارت هوشمند و پی وی سی • سیستم اعتباری مشتریان

فرزان کارت آسیا
• مرکز تخصصی انواع چاپ کارت هوشمند و پی وی سی
• حضورو غیاب،نرم افزارهای مبتنی بر RF-ID
• سیستم اعتباری مشتریان
• کارت اعتباری مشتریان
• سیستم مدیریت اعضا و تحقیقات
شماره تماس
09177178241

ادرس سایت :www.farzancard.ir

نکات مهم در نظافت پرینتر کارت PVC

دوشنبه, ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷، ۱۰:۴۴ ق.ظ

نکات مهم در نظافت پرینتر کارت PVC

 

1.     استفاده از کیت تمیزکننده اصلی

 

استفاده از کیت تمیزکننده اصلی باعث خواهد شد که شما از لحاظ پرداخت هزینه و همچنین صرفه‌جویی در زمان مطمئن شوید و اطمینان داشته باشید که پرینتر کارت PVC خود را با دستورات توصیه شده کارخانه انجام داده‌اید. توجه داشته باشید که کلیه پرینترهای کارت PVC از یک کیت تمیزکننده مشترک استفاده نمی‌کنند و سازندگان آنها یک نوع خاص با فرمول خاص برای محصول خود توصیه می‌کنند و ممکن است استفاده از کیت تمیزکننده تقلبی صدمات جبران‌ناپذیری به دستگاه پرینتر بزند.

 

 

 

بنابراین مهم خواهد بود که از کیت تمیزکننده اصلی شرکت استفاده کنید، زیرا این محصولات با توجه به نوع چاپگر و همچنین سازنده آن متفاوت خواهد بود. کیت تمیزکننده پرینتر کارت PVC شامل یک کارت کلینر، یک محلول تمیزکننده و پارچه گردوغبار است که باید به‌طور کامل مورد استفاده قرار گیرند.

 

2.     پیروی از دستورالعمل‌های نظافت به‌طور کامل

 

اگر به کاتالوگ و دستورالعمل پرینترهای کارت PVC نگاه کرده باشید متوجه خواهید شد که خواندن آن چند دقیقه بیشتر طول نخواهد کشید و اجرای آنها به ترتیب نیز زمان زیادی از شما تلف نخواهد کرد. بنابراین مهم است که دستورالعمل‌های نظافت دستگاه پرینتر را به‌طور دقیق و کامل پیگیری کنید.

 

پرینترهای مختلف کارت PVCنه‌تنها از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل می‌شوند، بلکه نام تجاری و مدل‌های مختلفی نیز دارند. بنابراین هرکدام از آنها دستورالعمل نظافت مختص به خود را دارد و باید هنگام پایان کار به‌دقت این دستورالعمل‌ها را اجرا کنید. در ضمن قبل از اینکه نظافت دستگاه پرینتر کارت PVC خود را شروع کنید از برداشتن ریبون و کارت PVC اطمینان حاصل کنید و مطمئن شوید تأثیری در روند نظافت دستگاه پرینتر ندارند.

 

3.     نظافت هد پرینتر را با دقت بالا انجام دهید

 

یکی از حساس‌ترین و تأثیرگذارترین قسمت‌های دستگاه پرینتر کارت PVC، هد دستگاه است که کاملاً کیفیت کارت چاپ شده را تحت تأثیر قرار می‌دهد. برای نظافت دستگاه پرینتر، استفاده از ساب‌ها بهترین شیوه است که می‌تواند گردوغبار سطح هد را پاک کند و از ایجاد رطوبت یا چربی در سطح آن جلوگیری می‌کند. توجه داشته باشید که هرگونه نقص یا مشکلی که در سطح هد پرینتر کارت PVC ایجاد شود، نتیجه آن بر سطح کارت نهایی دیده خواهد شد.

 

 

 

برای نظافت کردن دستگاه پرینتر، ابتدا پوشش آن را بردارید و به آرامی ساب را بر روی هد چاپگر قرار دهید، سپس آن را به مدت چند ثانیه به چپ و راست حرکت دهید و مطمئن شوید که دستگاه به‌طور کامل نظافت شده است.

 

4.     قبل از استفاده مجدد از پرینتر، اجازه دهید غلتک خشک شود

 

فرایند تمیز کردن پرینتر کارت PVC یک امر بسیار حیاتی است و نحوه انجام آن تأثیر مستقیمی بر عملکرد دستگاه خواهد داشت. هنگامی‌که کار نظافت دستگاه تمام شد، چند دقیقه صبر کنید تا غلتک‌ها به‌طور کامل خشک شوند و سپس شروع به چاپ کارت PVC جدید کنید.

 

اغلب شرکت‌های سازنده کیت‌های تمیزکننده پرینتر کارت PVC از یک ساب استفاده می‌کنند که به ماده‌ای به نام ایزوپروپیل آغشته شده است و خیلی سریع تبخیر می‌شود. البته این ماده بسیار قابل اشتعال است و استفاده از آن با محدودیت همراه است. قبل از شروع کار بعدی و چاپ کارت PVC صبر کنید که غلتک‌ها خشک شوند و ایزوپروپیل به‌طور کامل تبخیر شود، در غیر این صورت احتمال آتش‌سوزی و تخریب دستگاه وجود دارد.

 

5.     مراجعه به یک مرکز سرویس معتبر

 

یکی از گزینه‌هایی که بیشتر برای افراد مبتدی که تازه پرینتر کارت PVCخریده‌اند و کسانی که حرفه‌ای هستند و از دستگاه‌های گران‌قیمت استفاده می‌کنند، پیشنهاد می‌شود، مراجعه به مراکز سرویس معتبر است که می‌توانند به‌راحتی دستگاه شما را سرویس کنند و به صورت سالم در اختیار شما قرار دهند. توجه داشته باشید که مراکز سرویس نامعتبر ممکن است برای همه دستگاه‌ها از یک نوع کیت تمیزکننده استفاده کنند که به پرینتر شما آسیب خواهد رساند. پس انتخاب مرکز سرویس را با دقت بالایی انجام دهید.

 

در انتها باید اشاره شود که پرینترهای کارت PVCقابلیت‌های فراوانی دارند و می‌توانند از لحاظ اقتصادی کمک شایانی به شما و کسب‌وکارتان بکنند، اما به همان اندازه حساس هستند و با یک عملیات اشتباه ممکن است صدمه بزرگی به خود وارد کنید. بنابراین در نظافت پرینترهای کارت PVC کمال دقت را به خرج دهید و از تجهیزات اصلی استفاده کنید.

 

اگر قصد خرید پرینتر کارت PVC یا کیت‌های تمیزکننده آنها را دارید، می‌توانید با فرزان کارت آسیا در تماس باشید و از آخرین قیمت‌ها و قابلیت‌های آنها آگاه شوید.

 

  • farzan تقوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی